تاریخ : دوشنبه 11 دي 1402
کد 73
شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حیطه های: استدلال بالینی: بیماری ها و حوادث عروق مغزی، آموزش پزشکی: فناوری های پیشرفته و هوشمند در آموزش، همگرایی در علوم پایه: آترواسکلروزیس، کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه: سلامت دیجیتال و هوش مصنوعی و مدیریت نظام سلامت: پیشگیری و سلامت خانواده است و تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شاغل به تحصیل می‏‌توانند، از ۷ تا ۲۴ آذرماه ۱۴۰۲ در تمامی حیطه‌های المپیاد شرکت کنند.
همچنین، دانشجویان PhD و دستیاران (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) فقط می‌توانند در حیطه «کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم» شرکت کنند.
توضیح اینکه، دانشجویان برای شرکت در المپیاد می‌بایست واجد یکی از شرایط زیر باشند:
- دارا بودن معدل کل ۱۴ به بالا
- داشتن طرح یا اقدام نوآورانه به تایید EDC
- دانشجوی توانمند و خلاق به تایید معاون آموزشی دانشکده و EDO
دانش‌آموختگانی که تا تاریخ برگزاری اولین آزمون از مجموعه آزمون‏‌های کشوری المپیاد در هر دوره کمتر از ۶ ماه از فارغ‌التحصیلی آنها گذشته باشد، می‌توانند در المپیاد شرکت کنند.
تسهیلات اعطایی و امتیازات شرکت در این جشنواره، عضویت در دفتر استعدادهای درخشان، استریت شدن، عضویت در بنیاد علمی نخبگان، کسب جوایز و لوح تقدیر از معاون آموزشی وزارت بهداشت، کسب لوح و جوایز ارزنده از دانشگاه محل تحصیل و ... است.